Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasarjasyöpäkö/kohonnet syöpäarvot
Hei!Vuosi sitten menin lääkäriin myöskin turvonneen vatsan takia ja ultrassa todettiin iso nestepitoinen kasvain. Syöpäarvo oli silloin melkein 300 (olen tavannut kohtalotoverin, jonka arvo oli jopa 2000!). Varattiin aika leikkaukseen ja varmuudella vasta leikkauksen jälkeen tiedettiin, että kyseessä oli sitten syöpä; oli vielä ollut pieni toivonkipinä, että kyseessä olisi ollut hyvänlaatuinen kasvain, mutta niin ei valitetavasti ollut.
Vaikka arvosi onkin koholla, niin se ei välttämättä merkitse syöpää, sillä myös hyvänlaatuinen kasvain voi kohottaa kyseistä arvoa ja esim. tulehdukset. Mutta tottakai asia täytyy tutkia.
Minä olen nyt jo paremmalla puolella; sain viimeiset sytostaatit (9 kertaa yhteensä) kesällä eikä kokeissa ole näkynyt mitään hälyyttävää ja syöpäarvo on pysytellyt siinä 25 paikkeilla. Toki jännittää ja mietityttää usein uusiiko syöpä, mutta asian kanssa on opittava vaan elämään ja pyrittävä nauttimaan tästä päivästä, jolloin kaikki on hyvin.
Toivottavasti sinun kohdallasi ei ole kyse mistään vakavasta vaan selviät säikähdyksellä! Tsemppiä sinulle!
Helena
- Re: Munasarjasyöpäkö/kohonnet syöpäarvothelmar