Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Paksunsuolensyöpä

Heippa,
olen itse 38-vuotias ja joulun jälkeen leikattiin paksusuolesta kasvain ja suolta jätettiin 80cm jäljelle.
Sytostaatit aloitettiin tammikuun lopussa ja ennen hoitoja vatsa toimi mielestäni normaalisti, kävin vessassa max pari kertaa päivässä ja uloste oli kiinteää. Hoitojen jälkeen ( avastiini ja oksaliplatina ) ripuli on astunut kuvioihin, hoitopäivien jälkeen menee 4-5 päivää ripuloidessa, tosin siihenkin olen saanut lääkkeet.Samaten vatsa pitää välillä aivan järkyttävää mourunaa ja alussa oli pahoja kouristeluja, se on jäänyt kokonaan pois.
Minulla tehdään myös tarkempaa tutkimusta, joko suvussamme olisi jokin geeni joka altistaa suolistosyöville,mm. äitini sairasti ohutsuolensyövän,leikattiin ja selvisi. Mutta äitini sisko kuoli paksusuolen syöpään.
Oksaliplatinasta aiheutuva kylmä on meikäläisenkin vaiva, menee monta päivää ennen kuin pystyy edes ottamaan käteen mitään kylmää/viileää. Lapset syövät kylmää jäätelöä ja äidin tekisi niin mieli, mutta ei vain voi.
Kauanko sait oksaliplatinaa? Mulla hoitokuuri kestää puoli vuotta ja sitten jatketaan vielä loppuvuosi avastiinia.
Lähtikö sinulta tukka päästä?
Terv.
Meevi
Meevi | 8.4.2006 klo 18:14:49