Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädehoidon sivuvaikutuksiako?

Hei Kevätmieli! Kiitos vastauksesta. Jännä miten meillä on samanlaisia oireita ollut näiden hoitojen aikana. Tämä ei ole ainoa.

Minullakaan tuo yskä ei ole kovin häiritsevä, mutta kun sitä koko ajan tarkkailee itseään, niin rupeaa pelottamaan kaikenlaiset oireet. Kävin siinä 3 kk tarkastuksessa lokakuun puolessa välissä ja kaikki oli silloin Ok, myös luusto ja tietokonekuva puhtaat ja labrat hyvät.

Minä myös luin, että noin 10 prosentille sädehoitoa saaneista kehittyy tuo keuhkotulehdus, joka tosiaan hoidetaan kortisonilla ja antibiooteilla. Mutta tämä minun kurkun karheuteni on niin lievää, että tuntuu hullulta lähteä siihen jotain lääkkeitä syömään. Mutta tietenkin, jos se ei ala loppua, täytyy turvautua lääkäriin. Mulla on ennestään Linatil-lääkitys verenpaineeseen. Olen syönyt sitä jo reilun 10 vuotta ja se myös aiheutti alkuvuosina tuota kuivaa yskää, hyvin samanlaista kuin tämä. Usein se ilmenee juuri kun on nukahtamaisillaan, mutta en kuitenkaan ole sen takia valvomaan joutunut.

Kerro mitä lääkäri sanoo Sinulle tuosta keuhkoputken ärsytyksestä.

Kiitos kysymästä, olen voinut oikein hyvin. Töissä käyn 2 - 3 päivänä viikossa ja tuntuu, että se on sopivaa näin aluksi. Tammikuun pidän lomaa ja sitten helmikuussa pitäisi aloittaa kokopäivätyö. Olen tosi paljon nauttinut työstäni. Ihan odotan aina, että pääsen sinne. Mutta en tiedä olisinko jaksanut näin alussa ihan kokopäiväisesti olla. Minut on otettu hyvin vastaan ja huomioitu tämä sairauteni työmäärässä.

Miten Sinun työsi on alkanut sujua ja oletko edelleen yhtä aktiivinen liikkuja? Itsekin pyrin päivittäin liikkumaan ainakin sen tunnin verran. Kilojakin on kertynyt vähän ylimääräisiä ja pitäisi ne karistaa.

Hyvää alkutalven jatkoa ja joulun odotusta toivotan.

Kehäkukka:))
Kehäkukka | 27.11.2007 klo 20:34:02