Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hammassärky

Moikka!

Olen ihan eri tilanteessa kuin te vastasairastuneet, olen kroonikko enkä ole saanut sytostaatteja vuosiin, muuta syöpähoitoa kylläkin. Ajoittaista särkyä hampaiden kieppeillä minullakin on ollut pitkään ja minusta on alkanut tuntua, että kyse ei ollenkaan ole hammassärystä.

Olen miettinyt, että ärsyttävätköhän hoidot jotenkin kasvojen alaosan hermoja. Kasvojen alaosassahan on iso kolmoishermokin. Sopisi sinunkin kokemukseesi Vianna, että leukojen alueella kipu vaihtaa paikkaa.

En ole koskaan lääkäriltä muistanut asiasta kysyä, mutta kiinnostaisi kuulla, mitä sanottaisiin hoitojen ja kasvojen alueen hermosäryn yhteydestä.

Toinen juttu, mitä olen miettinyt, on hampaiden narskuttelu öisin. Onko tiellä kummallakaan elämänne aikana ollut tapana öisin narskutella hampaita? Minulla on ollut ja silloinhan leukanivelet voivat vaurioitua. Narskuttelu varmaankin liittyy stressiin ja stressiä tämä sairastaminen varmasti on jokaiselle tuonut.

Olisi kiva kuulla, jos tästä jollakulla tietoa olisi.

T. Try

Try | 7.1.2014 klo 19:51:46