Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Vaivoja kohdunkaulasyövän jälkeen
Heippa!Minulta leikattiin lähes kaksi vuotta sitten radikaalisti pois kohdunkaulasyöpä, kohtu ja munasarjat sekä imusolmukkeita. Minimetastaasi löytyi yhdestä imusolmukkeesta ja sain kaupan päälle sytoja ja sädetystä, kuuden viikon ajan. Sen jälkeen kaikki on ollut kontrollikäynneillä kunnossa, jotain juilimista ja jomottelua lukuunottamatta alaselässä ja lonkissa. Aloinkin jo ajattelemaan, että tästäpä selvittiin lähes säikähdyksellä.
Viime viikolla sitten aivan yllättäen tuli virtsan mukana verta, mielestäni melko paljon. Menin heti päivystykseen, otettiin kokeita eikä tulehdusta ollut, mikä olisi ollut paras selitys :(. Nyt olen käynyt ultrassa, gynekologilla, virtsarakko ja munuaiset on kuvattu, eikä mitään ole löytynyt. Ensi viikolla sitten tulossa urologin tähystys... Veri on pissasta hävinnyt, ainakaan näkösällä ei ole enää ollut yhtään. Hävisi itse asiassa saman vuorokauden aikana. Verikokeissa ei ole ollut mitään poikkeavaa, mutta niissä ei ollut silloinkaan, kun syöpä ensimmäisen kerran löytyi.
Kovin ahdistavaa, kun ei tiedä mitä tämä on. Toisaalta, hyvä, ettei mitään suurta ole näkynyt ultrassa, mutta sehän ei kerro kaikkea. Odottaminen on tuskallista, onko kellään vastaavaa kokemusta? Mitä kuuluu muille kohdunkaulasyöpäpotilaille?
Seurailen tätä palstaa säännöllisesti, itse olen ollut huono kirjoittelemaan, mutta muiden kokemuksista on ollut paljon apua tämän paskataudin kanssa eläessä.
Tiita
- Vaivoja kohdunkaulasyövän jälkeentiita