Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kiireellinen kysymys lapselle kertomisesta!!!

Moikka!
Itse kerroin lapselleni heti kun sain tietää saiarastuneeni rintasyöpään poika oli silloin 7-vuotias.. 2 päivää meni että itkin sekä mieheni oli suruissaan..Poika totes nyt mä lähden mummolaan ettei mun tartte katsoo tota itkemistä...aivan mahtavaa..se oli käänne kohta meillä tajusin myös itse silloin että mulla on tuo ihana lapsi jonka vuoksi mä meen läpiminkä vaan ja tuosta eteenpäin kerroin poitsulle missä mennään...pahinta tietysti oli että hänellä oli pelko että menettää äidin...kouluun infosin tietenkin sairaudestani ja sainkin hirmuisesti tukea myös sieltä...poitsu pääsi myös mukaani kun sain sädehoitoa(itse kuvitteli että minua ammutaan sädetyspyssyillä...)ja pääsi laittamaan koneen käyntiin hoitajien opastuksella se oli UPEETA ja silloin yksi hoitajista kertoi että hänen mielestä pitää lapselle kertoa asioista oikeilla nimillä...hänen isänsä oli kuollut syöpään ja muisti että siitä ei saanut puhua muille....Hirmuisesti tsemppiä sinulle laita sähköpostia jos haluat jutella enemmän asiasta!!
mutsi-72 | 29.8.2010 klo 19:01:11