Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vatsapeitteet täynnä kasvaimia

Hei!

Menin viime torstaina poistattamaan ison kystan munasarjoista ja lääkäreillekin tuli yllätyksenä, että kyseessä olikin pahanlaatuinen kasvain. Tähystyksellä poistettiin munasarjat, kohtu, vatsanpeitteet, lantion imusolmukkeet ja jotain imusolmukkeita rintalastan alta. Silmämääräisesti ei kasvainta muualla näkynyt, mutta nyt odottelen patologin vastausta levinneisyydestä. Sytostaattihoidot aloitetaan kuitenkin kai pian. Oireina oli vain muutaman kuukauden ajan vatsavaivoja, jotka työterveyslääkäri luokitteli ärtyneeksi suoleksi. Itse kyllä tiesin, että vatsassani oli jotain mitä siellä ei kuulu olla. Sitten tuli virtsaumpi, jota kautta muutaman viikon sisällä olinkin leikattavana.
Aika karmea pysäytys elämälle, yksi elämä loppui ja toinen alkoi. Tänään olen vain itkenyt ja hyvä niin, koska olen yleensä liiankin positiivinen ihminen. Tuntematon tie pelottaa ja omaisten ja ystävien suru ja pelko itkettää. Kaipaan vertaistukea, ihmisiä jotka tietävät mitä käyn läpi. Onko jossain jotain ryhmiä joihin voin osallistua. Olen 51-vuotias bailumummu vai olenko enää?
sipukka | 7.1.2012 klo 19:43:50