Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Minkälaiset oireet??

Saatan nyt vähän kiihkoilla, kun itselläni on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, niin että sen oireena on pohjaton väsymys, jaksamattomuus ja hengästyminen, ja itseasiassa kaikki mahdolliset yleisoiteet, joita voi vaan kuvitella. Valitettavan usein se kuitataan masennukseksi, ilman että asiaankuuluvia kokeita (TSH ja T4V hormonit verestä) otetaan. Usein otetaan vain TSH joka yksinään ei kerro paljoakaan ellei arvot ole jo ehtineet mennä ihan päin prinkkalaa. Ei kaikissa tapauksissa, mutta esim. minun.

Mulla on rintojen ultraääni tulossa kuun lopussa, jossa selviää onko löytämäni ihmepahkula mitään mistä pitäisi olla huolissaan.

Olen itse tuntenut oloni nyt viimeisen kuukauden ihan tuhottoman väsyneeksi, jaksamattomaksi. Lääkäri tunnustellessaan rintaa kyseli yleisoloista, mutta osasin vain vastata että kilpirauhasen takia on vähän vaikeaa sanoa, johtunevatkohan ne mahdollisesta kasvaimesta, vai kilpirauhasesta. Suurimmalla todennäköisyydellä kilpirauhasesta.

Nojoo, Tässä nyt vain omaan kokemukseeni pohjaten..

Kannattaa pyytää sekin testi, niin on se sitten ainakin poissuljettu :)
poppana | 17.10.2012 klo 20:41:29