Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sisäinen sädetys..kokemuksia..

Hei jälleen Susku
ensinnäkin sulla on oikea asenne, syöpä nurin ja thats it! Ja asenne auttaa paljon, sain itsekin monelta ihmiseltä, silloin kun olin aallonpohjalla, sellaista viestiä että positiivinen mieli kantaa pitkälle ja sano itsellesi joka päivä ääneen, että "minä paranen ja selviydyn tästä!" Vaikka se hullulta kuulostikin, niin minähän hoin tuota itselleni joka päivä:)
Se antaa itselle tsemppiä!
Mutta tuosta sisäisestä sädetyksestä piti kirjoittaa...elikkä mulle on annettu sitä, vaikka mullahan oli kasvain peräsuolessa, mutta kasvain oli samaa tyyppiä kuin kohdunkaulansyövässäkin, mutta se oli peräsuolessa. Eli ensin sain normi säteet ja sytot, ja sen jälkeen sisäisen sädetyksen yhden kerran. Sain niin isot maksimiannokset ulkoisia säteitä, että sisäistä sädetystä ei voitu antaa kuin kerran. Ja mä pelkäsin myös kauheesti etukäteen, mutta aivan turhaan. Mut ainakin nukutettiin ja koko hommasta en tiennyt mitään. Edellisenä pv menin sairaalaan sisää ja toimenpidettä jälkeisenä päivänä pääsin pois. Mutta mulla kun oli tuonne peräsuoleen se sisäinen sädetys, niin oli sillon edeltävänä päivänä tyhjennykset ym, joten saattaa olla että samana päivänä vasta tarvii sun mennä. Ja toimenpiteen jälkeen ei ollut mitään kipuja eikä tuntemuksia ainakaan minulla vaikka niitä odottelin....ainoo mitä oli, oli se nukutuksen jälkeinen "pöhnä". Eli vaikka sulla tulee se sädetys emättimeen, uskoisin että hyvin samantyyppinen. Eli ei kannata hermoilla, mun kohdalla ainakin tuo hoito oli se helpoin osuus tässä kaikessa.
Tsemppiä ja voimahalit sulle, ja siis me ollaan selviytyjiä niinkuin sanoit:)
cry | 23.9.2008 klo 09:32:39