Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: KIpu kädessä????

Itse pari viikkoa sitten leikattuna olen huomannut saman asian. Minulle fysioterapeutti sanoi että kättä pitää venytellä varovasti, viisi liikettä aamuin illoin, etteivät imusuonet(?)jäisi kireiksi.

Toisaalta turvotus ja/tai nesteen kerääntyminen kylkeen tekee myös sitä että käsivarsi, varsinkin "allin" kohdalta on arka ja kun käsivartta ojentaa, tuntuu kuin joku "repisi" siellä. Samoin leikkaushaavaa on tottunut vähän liikaakin varomaan, ettei sieltä tikit aukeilisi.

Suihkun jälkeen, kun on lämpimällä vedellä huolella kudoksia lämmittänyt ja ihoa pehmittänyt, on ainakin minulla helpompaa varovasti venytellä ihoa ja jänteitä.

Ehkä silti suosittelen sinulle lääkärin puoleen kääntymistä jos kipeytyminen on todella yhtäkkistä ja voimakasta. Onko lämpöä, kuumottaako tai punottaako?

Toivottavasti asia selviää..
tigemauk | 15.9.2008 klo 20:51:38