Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Terveisiä leikkurista, kotona ollaan
No, meikäläisen leikkauksesta on kulunut kuusi päivää (vasemmasta rinnasta poistettu pahanlaatuinen alle sentin kokoinen kyhmy, ohutneulabiopsiassa ductaalinen ja keskiagressiivinen karsinooma, sekä vasemmasta kainalosta kaikki imusolmukkeet, koska vartijassa oli jääleikkeessä metastaasi).Fiilikset:
Haavat ovat olleet yllättävän vähän kipeät ja pientä jomotusta on ollut vasemmassa kädessä. Olen kiltisti jumpannut kättäni kolme kertaa vuorokaudessa fysioterapeutin ohjeiden mukaan. Pientä kivun lisääntymistä on viime päivinä minulla ollut, esim. kävelessä on ollut tärinäherkkyyden lisääntymistä ja kosketusarkuutta. Olen haudutellut arkaa rinnan aluetta jääpussilla sekä syönyt särkylääkkeitä ja kyllä asian kanssa pärjää. Sairaanhoitaja Jklän Keskussairaalassa sanoi, että tällaiset kipuasteen vaihtelut saattavat olla osana normaaliakin paranemista. Toivon vain, ettei mitään yllättäviä jälkitulehduksia nyt enään tule.
Viime yön valvoin, ja mietin sitä mahdollisuutta, että saattavat vielä viedä kokonaanikin tämän vasemman rinnan. Jotekin tässä on tullut sellainen tunne, että minulle on ainakin tärkeää valmistautua myös mahdollisiin ikäviin asioihin, etteivät tule yllätyksenä. Kirurgi jo ennen leikkausta informoi minua, että joskus jodutaan tekemään patologin löydöksien perusteella uusinta leikkaus, jossa poistetaan koko rinta. Eli nyt sitten vain odottelen patologin lausuntoa ja toivon positiivista yllätystä, että rinta kuitenkin voidaan sääsää. Sytostaattihoito ja sädehoito taitavat olla jo varmasti tulossa.
Kaikesta huolimatta mieliala ollut suht hyvä. Jaksan ulkoilla ja jumpata. Muutama itkukohtaus on päässyt yllättämään, mutta olo onkin ollut heti näiden purkausten jälkeen huomattavasti keveämpi.
- Terveisiä leikkurista, kotona ollaanMeriTuuli
- Re: Terveisiä leikkurista, kotona ollaanKsantippa
- Re: Terveisiä leikkurista, kotona ollaankesän lapsi
- Re: Terveisiä leikkurista, kotona ollaanpiupalipaupali
- Re: Terveisiä leikkurista, kotona ollaanpiupalipaupali