Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytostaateista

Sain hoitoja 3 viikon välein 6 kertaa. Markkeri ca-125 laski heti ensimmäisen hoidon ja tietenkin leikkauksen jälkeen alle ohjearvon siis alle35. Silti sain 6 hoitokertaa varmuuden vuoksi, koska sinne oli jäänyt leikkauksessa niitä hippuja joita ei voinut leikata pois.
Pahoinvointiin sain myös heti tuota samaa lääkettä. Yleensä otin kaksi päivässä hoitojen jälkeisinä päivinä. Siitä ei minulle tullut mitään sivuoireita. Lääkkeiden tiputuksen yhteydessä annettiin kortisonia ja sitä olisi pitänyt ottaa myös ennen tiputuksia, sekin estää pahoinvointia. Minun kohdallani annettiin vain vähän koska olen diabeetikko ja kortisoni nosti sokeriarvojani.
En osaa sanoa noihin särkylääkkeisiin raajasärkyihin. Totesin vain itse etteivät auttaneet. Tuntui ettei voinut olla paikallaan kun jalkoja veti, sitä kesti aamusta iltaan sen päivän. Sain siihen jotain crampitolia mutta sekään ei tuntunut auttavan vaan teki olon vielä sekavammaksi.
Ruoka ei kyllä maistunut hoidon jälkeisinä päivinä. Halusin piimää, suolakurkkuja ja jotain kylmää, ei mausteita. Mieheni paistoi hyviä pihvejä ja minä pillahdin itkuun kun ei mennyt alas.. Olin kesän hoidoissa.
Koin silloin olevani kuitenkin ihan hyvässä kunnossa muutamaa päivää lukuunottamatta. Siitä kuntouduin niin että menin töihin takaisin jo puoli vuotta siitä kun olin sairastunut. Aloitin kuitenkin osa-aikasairauspäivärahan turvin puoliaikatyöllä 3kk.
Olen ottanut tämän sairauden päivä ja hoito kerrallaan turhia huolehtimatta.
meikku | 21.4.2009 klo 08:06:15