Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Vitamiinit , rautavalmisteet ja syöpähoidot
Terve!Minä sain luvan ottaa D-vitamiini/kalkki valmistetta, koska en voi käyttää maitotuotteita.
Samoin maitohappobakteeria saa ottaa.
Molemmat on muuten maailmalla todettu auttavan rintasyöpäpotilaita sytojen ja sädehoidon aikana.
Suun kautta otettava rautalisä ei vaikuta hemoglobiiniin enentävästi sytoaikana, jote sen lisäsaanti vain turhaan rasittaa maksaa ja munuaisia (ja kakki on kuin kettinkiä....)
Omega-3 lisä nostaa suoraan maksa-arvoja, joten sytosykli voi vaarantua.
Kalaahan voi syödä enempi , ja välttää omega-6 lähteitä (punaista lihaa, tyydyttynitä rasvoja)
Oikean rasvahappotasapainon avulla omega-3 lisäsaanit ei ole niin tarpeellista.
Jos makuaistisi on pielessä taidat saada docetakselia? Joka kolmas viikko?
Mulle sanottiin, että siihen ei ole apukonstia, pitää vain syödä sitä mikä maistuu edes jotenkin nieltävältä.
Mulle maistui vain mahdollisimman kylmät eväät, ja happamat ja kirpeät maut.
Kolme neljä päivää tein kirpeitä (pakaste) marjapirtelöitä, joihin lisäilin rahkaa, mantelia ja avokaadoa, joskus kaurahiutaleita.
Ihan ruokaisia.
Samoin etikkaiset kurkut ja punajuuret meni alas, ja lesekorput.
Herkuksi otin mehujäätä =)
Viidennestä päivätä mulla alkoi jo maistua keittoruoat, ja ne kalat: aluksi seitiä, siikaa, sitten rasvaisempaa
Kokeile mikä passaa sulle, kyllä sieltä jotakin löytyy.
Koitin asennoitua, että jos 5 päivänä 21 ei maistu, niin suurimmaksi osaksi kuitenkin saa sellaistakin, mistä tykkää.
Paino putosi doketakseliaikana 4 kiloa (75 kg > 71 kg)
Sittemminhän nuo on tulleet takasin....
Jaksamista sinulle siskoseni!
Maiden
- Re: Vitamiinit , rautavalmisteet ja syöpähoidotMarryMaiden