Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Maanläheisiä kysymyksiä Taxosta

Samoja polkuja tallataan, Päiväranta! :) Paitsi että sinä käyt lähes koko ajan töissä, minä en ole tehnyt päivääkään ansiotyötä diagnoosin jälkeen eli en koko tänä vuonna, työpaikasta tuli minulle lähestulkoon toisarvoinen asia syöpäuutisen jälkeen. No, ansioni ovatkin sitten tippuneet lähes puoleen, mutta pärjätään, vaikka joskus sitä itsekin ihmettelen... Nostan hattua kaikille, jotka jaksavat näiden myrkkysettien sekaan vielä keskittyä tienaamiseen, mutta toisaalta taas laittaisin miettimään sitä, että eikö oma terveys ole kaikista tärkein ja onko välttämättä viisasta käydä töissä ja väsyttää itseään, kun muutenkin on rankkaa. Toisille työ voi olla välttämätöntä jo sosiaalisten suhteiden vuoksi, mutta omalla kohdallani ykkösenä on se että kaikki hoidot ensin pois alta ja sitten vasta katsellaan työhön paluuta.

Mutta niistä Taxoista: mulla oli eka kerta vaikein, koska ensinnäkin luu- ja lihassäryt oli tuskallisia, samoin suun kipeys ja monet muut pienemmät vaivat. Sitten sairastuin kaupanpäällisiksi angiinaan kun veriarvot oli huonoimmillaan ja vietin 5 päivää melko huonossa hapessa sairaalassa. Toinen Taxo oli suorastaan helppo, ei oikeastaan mitään isompia oireita. Suussa maistui metalli, rakkoja tuli kieleen ja vähän väsytteli. Kolmas Taxo viime viikolla oli seuraamuksineen taas vähän hankalampi. Ankara väsymys ja flunssainen olo. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa.

Minulta alkoi hiustukot irtoilla päästä justiinsa 2 vkoa ekasta tiputuksesta ja ratkaisuni oli, että leikkelin saksilla hiukset niin lyhyeksi kuin sai ja mies ajeli koneella loput. Rumahan olen kuin peto, mutta en ois kestänyt joka puolelle irtoilevia suortuviakaan. Kulmat ja ripset on vielä säästyneet, mutta sanovat, että CEF vie nekin. Pitääkö paikkansa??? Kesäksi on paljon sukujuhlia tiedossa ja ei voi kuin nauraa ajatukselle, miten kummitukselta näytän karvattomana ja kortisonin turvottamana. Siinä sitä on suvulla päivittelemistä ;)
Molli | 13.5.2008 klo 14:35:59