Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hermokivut poistetun rinnan alueella

Hei kaikki joilta on poistettu koko rinta,
ja joilla on ollut ruusuinfektio.Jäikö teille kipuja alueelle, jos jäi niin millaisia lääkkeitä olette saaneet?
Minulta on poistettu koko rinta ja sain myöhemmin tosi pahan ruusun rinnan alueelle, ja siitä en oikeastaan ole täysin toipunut ollenkaan. Hermokivut ovat välillä todella kovia, ja varsinkin nukkuma-asennon löytäminen on vaikeaa, selällään olo aiheuttaa kauhean polttavan tunteen rintakehän läpi. Liivit ja proteesi tuntuvat myös epämukavilta, vaikka oikeasti iho on siisti ja mitään punoitusta tai hiertymää ei ole, vain tunne hermoissa. Rinnassa tuntuu myös aika ajoin voimakkaita sähköiskunomaisia vihlaisuja, ja yskiminen tekee syvällä sisällä todella kipeää. Nyt sain koepakkauksen Lyrica- nimistä lääkettä, olen ottanut sitä vain yöksi, mutta tuntuu että se ei mainittavasti auta!Keskustelupalstoilta olen lukenut kuinka kauheita sivuoireita Lyrica on aiheuttanut, itse en ole juuri mainittavia huomannut. Lyricaa pidetään myös kalliina lääkkeenä, siis kuinka kallista se sitten on, voisiko joku kertoa? Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mitä muita lääkkeitä olette saaneet?
Loppuvatko nämä kivut ikinä, vai olenko loppuiäksi tuomittu taistelemaan kipujen ja lääkkeitten kanssa?
Punahilkka | 15.4.2008 klo 20:38:13