Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hyttysen pistoista

Näillä sivuilla tulee vierailtua usein ja hyviä vinkkejä arkeen ym jaksamiseen löytyy paljon. Muistan miten ensi kerrat diagnoosin jälkeen suorastaan pelotti lueskella viestejä, mutta nyt sivut tuntuvat jo niin kotoisilta ja turvallisilta.

Nyt minulla on yksi ajankohtainen ongelma ;kertokaapa miksi pitää varoa hyttysen pistoja leikatun puolen käteen, kun imusolmukkeita on poistettu. Mitä vaaraa niistä on? Suomen kesä tuntuu olevan taas täynnä jos jonkinlaista pistäjää, joten osumilta on vaikea välttyä. Minua pisti luultavasti paarma, enkä edes tuntenut sitä, kun iho on paikoitellen tunnoton kainalon läheltä. Paukama nousi iholle ja sitä olen nyt voidellut jos millä voiteella. Käden kanssa olen pärjännyt hyvin leikkauksen jälkeen, mitä nyt kainaloon kertyy välillä nestettä. Leikkauksesta on aikaa 8 kk.

Jos jollain on hyviä vinkkejä, miten välttää hyttysenpistot, kiitollisuudella otan niitä vastaan :)

Rapu62 | 2.7.2011 klo 09:45:10