Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: lisäravinteet ym.

Kaunista keskiviikkopäivää kaikille.
Itselläni alkoivat sytostaattihoidot elokuun lopulla 2007, tuolloin kyselin hoitavalta lääkäriltä, mitä kannattaa/pitää syödä ja käytänkö lisäravinteita tai ylipäänsä purkeista jotain "voimaa/terveyttä antavaa. Hänen kantansa oli, että kun syö normaalia ruokaa, siitä saa kaiken mitä tarvitsee. Ja syö mikä maistuu ja tuntuu itsestä hyvältä. Ohjeena vielä, jos ruoka ei maistu, ajoittain voi käyttää apteekista saatavia ravintolisiä. Hänellä oli selkeä mielipide, esim. maksa on erittäin kovilla hoidoista, eikä kannata rasittaa millään ylimääräisellä.

Olen yrittänyt syödä monipuolisesti ja terveellisesti, aina ei onnistu, toisinaan sorrun hampurilaisateriaan tai pitsaan... Vihreää teetä juon useinkin, en päivittäin, en kyllä usko sen terveyteen vaikuttavan, se vain maistuu toisinaan. Kalaa, salaatteja, kasviksia syön paljon, koska ne maistuvat. Viime kesän, kun olin terve, yritin syödä oikein mallikelpoisesti, vaan kuinkas kävi, tauti uusi ja taas hoidot alkoivat syyskuun alussa ja jatkuvat...

Omega 3 on kova sana, se tuntuu auttavan joka sairauteen ja vaivaan. Olen kuullut siitäkin kaksi versiota, eli ei saisi käyttää ollenkaan (siis sytostaattihoidossa olevat) ja toinen vaihtoehto ehdottomasti tulisi käyttää, koska se puhdistaa maksaa! Mene ja tiedä, en ole käyttänyt sitäkään. Hunajaa ei kuulema syöpää sairastavan pitäisi käyttää lainkaan. Nyt aloitan luvan kanssa ottamaan magnesiumia, ovat alkaneet jalkakrampit toisinaan vaivaamaan.

Melkoinen viidakko tuo vitamiinit, hivenaineet, lisäravinteet enpä osaa sen paremmin neuvoa. Kannattaa maalaisjärki ottaa peliin.

Noudatan lääkärin/hoitohenkilökunnan ohjeita melko kirjaimellisesti. Ainakin ohjetta tee kaikkea mikä tuntuu hyvältä.
vaaka58 | 14.1.2009 klo 14:13:48