Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Olen shokissa -> lisäleikkaus
Hei,Täällä ilmoittautuu yksi, jolta iso rintalihas poistettu syövän vuoksi lokakuussa -99. Onhan se melkoinen muutos ulkonäköön ja käden toimintaan kun lihas lähtee, mutta kummasti sitä pärjää ilmankin. Itselleni on tehty tram-korjaus helmikuussa -05 ja siinä paikattiin ulkonäöllisesti tuota poistettua lihastakin. Eihän se toki entisellään ole, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen.
Eniten on ollut opettelemista käden toiminnassa. Kun tuo lihaksen poisto vaikuttaa siihen. Käsi on aluksi voimattoman oloinen, mutta korvaavia lihaksia löytyy. Itselläni on kyljen ja selän lihakset vahvistuneet leikatulta puolelta ihan normaalissa arkitoiminnassa. Käsi ei nouse aivan ylös, mutta elämään tuon kanssa on oppinut. Tiettyjen juttujen teko ei enää onnistu, esim melominen on lähes mahdotonta. Ei tarvi paljon touhuta kun kädestä katoaa voimat kokonaan.
Tsemppiä operaatioon.
- Olen shokissa -> lisäleikkausrvaviljonkka
- Re: Olen shokissa -> lisäleikkausrvaviljonkka
- Re: Olen shokissa -> lisäleikkauskultsikki
- Re: Olen shokissa -> lisäleikkausMarjisW