Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Paksusuolen syövästä?

Kiitos vastauksesta, eiköhän ne samalla tavalla oirehdi naisilla ja miehillä =)
Minulla on hemoglobiini laskenut nyt 136 -> 104 ja epäily vuotoanemiasta, vuoto siis suolesta/mahalaukusta. Minulla on marraskuusta asti ripuli ja välillä tuntuu kuin olisi joku tulppa että tulee vain suoroja. Ja aamuisin käyn noin 7 kertaa vessassa. Sama jatkuu välillä päivällä ja illalla. Muutaman kerran on ollut tosi kovat mahakivut, tyhmä kun en ensiapuun mennyt. Kipu oli navasta hieman alaspäin, teki niin kovat krampit että oksensin ja myöhemmin kun tuli samat krampit niin tuli verta kahteen otteeseen suolesta, ei muuta. Ja nyt on alkanut selkä kipuilla. Kävin epäpätevällä gastrolla kolonoskopiassa ja tähystyksestä ei tullut mitään kun hän ei suostunut sedaatioon vaikka sanoin että aimmista kokemuksista tiedän että kipu on niin kova että en tiedä mitä siitä tulee. No eihän siitä mitään tullut, sigmasuoleen asti pääsin kun kipu oli jo niin kovaa ettei suostunut jatkamaan toimenpidettä. Sitten kehtaa sanoa että ei uskonut minun puheitani kovasta kivusta ja siksi ei antanut sedaatiota..Ja nyt siis tarvisi mennä uudestaan kolonoskopiaan. Minulla on mummolla ollut paksusuolensyöpä, joka löydettiin vasta kun oli levinnyt jo koko mahaan.
Minulla on siis aiemmin olllut polyyppejä suolessa 6 kpl ja ne poistettu ja kontrolliaika olisi ensi vuonna (5 v edellisestä). Tuntuu että vaikka mitä oireita, niin yleisin kommentti on ilman tutkimista että sulla on ärtyvä suoli. Toinen taas sanoo, että ärtyvä suoli ei voi tehdä niin kovia kipuja että oksennan kivusta ja tulee verta ihan kunnolla. Peräsuolen haava minulla on ollut, mutta se on parantunut ja tuon kohtauksen jälkeenkin gastro totesi ettei haavaa enää ole ollenkaan, eli ei sekään ole voinut vuotaa ja pukamia minulla ei ole.
Oirehtiiko sinulla kovin voimakkaasti tuo ärtyvä suoli ja saanko kysyä oletko minkä ikäinen?
sephora | 2.7.2013 klo 14:21:26