Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Yksi selitys
Minä olen vähän pihalla noista hormoneista ja niiden vaikutuksesta myös. Sen nyt uskon että tamofen jollain tapaa tehoaa myös progesteronista kasvavaan syöpään, kun kerran onkologi niin on sanonut. Miten, sitäpä olen pähkäillyt ja yrittänyt selvittää.. Ilmeisesti progesteronintuotanto on sidoksissa estrogeeniin, joten antiestrogeenit vaikuttavat sitä kautta myös progesteroniin. Jos joku ymmärtää asiasta enemmän, niin kuulisin mielelläni. Varsinkin sen, miten estrogeenireseptoreiden eliminoiminen vaikuttaa progesteronireseptoreihin. Ja miksi sanotaan, että progesteronin esiintyminen syöpäkasvaimessa kuitenkin viittaa suotuisampaan ennusteeseen?Olen lukenut, että hormoniherkät syöpäkasvaimet saattavat olla hitaampia etenemään, ja että er+/pr+ rintasyövän etäpesäkkeet ilmestyvät yleensä luustoon, eikä esim. maksaan tai keuhkoihin. Ja että molempia reseptoreita sisältäneet syövät eivät olisi niin aggressiivisia, kuin vain estrogeenireseptoreita sisältäneet. Eri sivustoilla tiedot kuitenkn vaihtelevat, enkä tiedä mikä on luotettavaa ja mikä ei. Eli olen siis aivan sekaisin noiden hormonijuttujen kanssa.
Lisäksi nyt kun kysyin sairaanhoitajan kautta vielä siitä hormonikierukasta, oli lääkäri vastannut että sitä suositellaan lähinnä sen takia että se on niin varma ehkäisykeino. Ei siis mitää kohdun suojelusyitä tamofenia vastaan tms... Hohhoijaa, ota näistä nyt sitten selvä.
Menen sinne gynelle vasta säteiden jälkeen, kun näen millaiset sivuvaikutukset tamofenista tulee. Jos esim. kuukautiset jäävät pois, vaikuttaa sekin varmasti asiaan. En haluaisi hormonikierukan aiheuttamia sivuvaikutuksia tähän soppaan enää lisää. Eli painonnousua, rintojen aristusta, mielialavaihteluita, iho-ongelmia.. Tiedän, ettei ne välttämättä tule, mutta kun olen kärsinyt muutenkin PMS-ongelmista aiemmin ja pillerit aikanaan aiheuttivat ongelmia, joiden takia luovuin hormonaalisesta ehkäisystä..
Paras olisikin varmaan, kun leikkaisivat kaikki pois munasarjoja myöden, eipähän tarvisi ihmetellä tälläisiä.. Huokaus.
- Kuka selittäisi hormoneistaLotteliini
- Yksi selitys-miu-
- Re: Yksi selityskevätmieli