Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rinnan turvotus/kipu

Hei!

Sairastin lymfooman viisi vuotta sitten. Olen käynyt säännöllisesti kontrolleissa. Viimeisin kontrolli oli elokuussa. Tuolloin minulle tehtiin mammografia, rintojen uä-tutkimus, vatsan uä-tutkimus, keuhkoröngten ja verikokeet. Kaikki oli kunnossa.

Nyt pari viikoa sitten minulla oli parin päivän ajan oikeassa kainalossa kovaa kipua. Kipu hellitti, mutta siirtyi sitten oikeaan rintaan. Rinnassa tuntuu iso, kova muhkura ja jonkin verran tulee märkää rinnanpäästä. Soittelin tällä viikolla oirepolille ja sainkin samalle päivälle ajan lääkärille ja pääsin käymään myös rintojen ultrassa. Tutkimuksessa näkyi tiivistä kudosta, turvotusta ja nestettä. Ei kuitenkaan märkäpesäkettä. Lääkäri päätti olla tekemättä sokkobiobsiaa. Jäätii seurantalinjalle ja minua ohjattiin ottamaan uusi yhteys, jos vaiva ei häviä.. unohdin kysyä, että miten pitkään asiaa pitää seurata??

Nyt kyllä meinaa vähän hermostuttaa. Lymfoomalääkäri sanoi, ettei se lymfoomaan viittaavaa ole, mutta mitähän se sitten mahtaa olla??
mariia40 | 11.10.2013 klo 12:01:01