Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Milloin proteesit saa rintaleikkauksen jälkeen ja mistä?
Hei Josba!Minä sain maksusitoumuksen sairaalassa leikanneelta lääkäriltä ja hain sen vasta reilu 4kk leikkauksen jälkeen. Sitä kai suositellaan, että muutaman vkon odottaa, mutta minulla fysioterapeutti neuvoi odottamaan, kunnes turvotus on hävinnyt kokonaan, jotta tulee oikean kokoinen. Minulla sitä turvotusta riitti ja riitti ja sitten tuli sädehoidon aika, jolloin alue turposi lisää. Useimmat saavat sen nopeammin kuin minä. Niin ja minä hain sen Helsingistä Syöpäjärjestöjen poliklinikalta, siellä oli tosi mukava ja asiantunteva sairaanhoitaja.
En muista, onko sinut jo leikattu. Sairaalasta sai mukaan sellaisen pehmeän proteesin, joka oli kyllä oikean kokoinen, mutta kevyt. Niin ja joku täällä keskusteluissa kertoikin olleensa fiksu ja pyysi maksusitoumuksen myös uimaproteesia varten heti sairaalassa. Suosittelen; kaikkea kannattaa haluta!
Terv.Santeri
- Re: Milloin proteesit saa rintaleikkauksen jälkeen ja mistä?santeri
- Heti ne saatools