Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia Avestin-hoidosta munasarjasyövän hoidossa?

Hei!

Minä saan Avastin-hoitoa ja nyt jouluviikolla on viimeinen hoito. Sairastuin vuosi sitten ja sain 9 sytokuuria + ohella Avastinia ja se tosiaan jatkuu niin että vuosi tulee täyteen.
Syy miksi sitä ei vielä kaikki saa, on se, että se on kokeilulääke ja siinä on hyvin tarkat ohjeet ym. Minä sairastuin "sopivaan" aikaan; juuri silloin lääkärini oli saanut mahdollisuuden ottaa muutama kokeilupotilas (kallista lääkettä oli kuulemma vain pieni erä) ja minä täytin kaikki kriteerit. Samaa lääkettä käytetään muutamassa muussa syövässä jo hoitona, mutta munasarjasyövässä se on vasta kokeilla. Jos lääke todetaan hyväksi, niin sitten se varmaan tulee hoidoksi kaikille. Missään maailmassa ei vielä olla sen pitemmällä tässä kokeilussa kuin meillä eli esim. Usassa sama tilanne eli vasta kokeillaan.
Näin se vaan menee näiden kokeilujen kanssa eikä sille voi mitään, vaikka kurjalta varmaan tuntuu. Lääke on siitä hyvä, ettei sillä ole mitään sivuvaikutuksia ainakaan minulla ollut. Toivotaan, että meille koekaniineille käy hyvin eikä syöpä uusiudu ja lääke tulisi yleiseen käyttöön mahdollisimman pian.

Voimia kaikille ja rauhaisaa Joulun odotusta!

Helena
helmar | 4.12.2006 klo 03:23:15