Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Millaisia ensioireita inflammatorisessa rintasyövässä? Kokemuksia?

Hei!
Minulla diagnosoitiin heinäkuussa inflammatorinen rintasyöpä. Oireilu alkoi joulun maissa lievänä rinnan punoituksena ja turvotuksena, kuumetta ei ollut. Rinnasta löytyi myös pikkuruinen nystyrä joka luokiteltiin vaarattomaksi.Tammikuussa rinta kuvattiin, ultrattiin ja otettiin koepala punaisesta kohdasta. Mitään syöpään viittaavaa ei löydetty. Nystyrä alkoi kuitenkin kasvaa nopeassa tahdissa ja niitä tuli pari lisääkin. Heinäkuun alussa otettiin paksuneulanäyte ja tulos oli viikon päästä selvä eli tulehduksellinen rintasyöpä
Runsaan viikon päästä olin jo ensimmäisessä sytotiputuksessa ja nyt hoito on puolessa välissä.Tässä syövässä hoito aloitetaan aina sytostaateilla ja leikkaus tulee vasta senjälkeen ja sitten säteet.

Saatuani diagnoosin olin luonnollisesti järkyttynyt ja poissa tolaltani mutta aika hyvin ihminen näköjään sopeutuu ja nyt odotan luottavaisena ja melko rauhallisena hoitojen tehoa.Minulle on vakuutettu että olen saanut hyvät lääkkeet. Syöpä ei ole levinnyt vaan onneksi kaikessa rajuudestaan huolimatta pysynyt paikallisena.
Hyvää vointia toivotellen!
Vianna | 11.9.2013 klo 11:58:19