Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytoputki alkaa

Minulla oli duktaalinen rintasyöpä, alkuperäistä kasvainta ei löytynyt ollenkaan, joten poistettu rinta oli puhdas. Kainalossa oli imusolmukkeissa syöpää ja gradus III (patologi ei ollut sitä määrittänyt), mutta onkologi sanoi sen sitä olevan, koska oli jo kainaloon ehtinyt. Ki-67 oli 30 %. Labrat olivat normaalit, samoin keuhkokuva ja TT-kuva. Luustokarttaa minusta ei ole vielä otettu.

Minun ennusteeni ei ole läheskään niin hyvä, koska se on jo kainalossa. Tosin siitä ei keskusteltu käynnilläni syöpäpolilla. Hienoa kevätmieli, että Sinulla ei ollut ehtinyt vielä levitä.

Minäkin olen vuosittain käynyt mammossa ja ultrassa jo 10 vuoden ajan, mutta syöpä antoi merkkejä itsestään vasta kun se oli jo kainaloon levinnyt. Täysi mysteeri on, mihin se alkuperäinen "pääpaha" on piiloutunut tai hävinnyt. Nythän on rintakin poistettu, että toivotaan, että ne mahdolliset pienet solutkin, joita ei löydetty kuvissa ja eikä patologikaan löytänyt, ovat löytäneet tiensä polttouuniin vai mihin lie niitä tissejä hautavaat. Eli mitä tästä opimme: Aina ei syöpää löydy vaikka kuinka usein kävisi kuvauksissa. Mutta minähän olenkin kai harvinainen poikkeus.

Nyt tämän kanssa on vaan elettävä ja hyväksyttävä vaikka ei se aina kovin helppoa olekaan.

Voimia ja iloa kaikille toivoo Kehäkukka
Kehäkukka | 9.3.2007 klo 20:47:16