Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi rinta

Hei uusi rinta!
Minulle aloitettiin ekspanderin täyttö 21.10.13 ja nyt seuraava kerta on viimeinen kerta 05.12. Viisi kertaa on täytetty. Olen menossa 5.12. sytostaattihoitoihin, niin samalla kertaa täytetään, ettei tarvitse rahdata niin usein sairaalassa. Yleensä on täytetty viikon välein, yhdellä viikolla oli 2 täyttöä. Nopeata touhua. Minulla on 450 ml ekspanderi, mutta lääkäri sanoi, että voi täyttää 500 ml.
Korjausleikkaus tehdään todennäköisesti keväällä 2014, kun olen toipunut sytostaattihoidoista.
Kyllähän nämä minun rintani ovat hassu "aisapari" tällä hetkellä, kun ekspaderitissi on pystyssä korkealla ja oma näyttää roikkuvan melkein vyötäröllä, silloin kun oli kaksi samanlaista, sitä ei huomannut!!
Ekspanderitissi näyttää yllättän isolta nyt, vaikka siinä on vasta 400 ml. Omat olivat aika isot. Toinen lääkäri on täyttänyt vähän ronskimmin ekspanderia, toinen lääkäri kyselee hyvin, että eihän kiristä liikaa. Nopeammin saa tietysti täytettyä, jos kestää enemmän kiristystä ja kipua. Kipu ei ole kuitenkaan niin paha ettei kestäisi. Sairaslomista en osaa sanoa. olen itse jo työstä vapaalla.
Lopputulosta sitten odotellaan mielenkiinnolla, jos kaikki asiat menevät hyvin. Olin hyvin iloinen, kun minulle esitettiin tätä ekspander-asiaa, koska onhan se naiseudelle kova paikka, kun toinen rinta viedään. Moni nainen on menettänyt molemmat rinnat. Minulle lääkäri kertoi, että ekspanderia ei suositella pidettäväksi yhtä vuotta pidempään, eli korjausleikkaus on tehtävä vuoden sisällä.
manti | 17.11.2013 klo 16:01:47