Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Fysikaalisia ja muita hoitoja?
Hei Lilja,Minulle onkologi sanoi, että kun syöpä on leikattu ja hoidot eletty, olen ns. terve hoitamaan itseäni kaikin keinoin. Eli fysioterapia, lymfa, niksautukset - ne ovat sallittuja, kun havaintoa taudin uusimisesta ja leviämisestä ei ole.
Mutta järkevä toki kannattaa olla. Käsivarren ja hartioiden raju hieronta voi joskus lisätä leikatun puolen turvotusta, ja esim. ultraäänihoidot ovat sellaisia, että fysioterapeutit ja kosmetologit eivät niitä mielellään enää anna. Yleisimmistä hormonaalisista syövistä jotkut fysioterapeutit ovat sanoneet, ettei niitä kannata ruokkia eteerisillä öljyillä, jotka saattavat sisältää estrogeenin kaltaisia ainesosia. Esim. teepuuöljyä sisältävät tuotteet lisäävät tutkitusti rintasyövän riskiä, ja itse olen luopunut kyseisestä syystä käyttämästä tiettyjä hajuvesiä, joita suihkuttelin rinnoilleni vuosikaudet:(. Ne olivat juuri sitä kirottua, ihanaa, raikasta teepuun tuoksua!!!!
Viime kädessä valinta on kuitenkin jokaisen oma, ja itse olen käynyt fysioterapeutilla ja akupunktiossakin kipuja laukaistakseni. Kummatkin ovat toimineet ja olleet hintansa väärtejä.
T. Karhutar
- Fysikaalisia ja muita hoitoja?Kristitty Lilja
- Re: Fysikaalisia ja muita hoitoja?Karhutar