Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Satakielen vatsa?

Hei Satakieli

Mukavaa kuulla, että jotakin helpotusta on löytynyt ja että jotenkin osaat mieltää nuo kaikki tuntemukset asiaankuuluviksi:-) Itse en olisi millään uskonut, miten pitkään hoidoista toipuminen voi viedä, mutta kyllä se vie, uskomattoman paljon aikaa saada ylävartalo siihen malliin, että niska-hartiaseudun jopa kylkiin asti säteilevät jumit saadaan keinolla tai toisella laukeamaan. Ja toinen juttu, minkä hiljakkoin huomasin, niin flunssaepidemioiden aikana myös kylkien imusolmukkeet ovat todella lujilla ja hellinä:-0

Siihen ei osaa varautua, ellei joku erikseen varoita, mutta meillä lapset sairastelivat marraskuusta lähtien yli kuukauden päivät. Tauti ei iskenyt heti minuun, vaan yli kaksi viikkoa minua nipisteli ja vihloi yhä kiihtyvämmällä tahdilla. Niinpä soitin oirepolille, ja pääsin peräti viikon sisällä ultraääneen ja verikokeisiin. Mutta tiedätkö mitä: rintasyöpämarkkeri, pieni verenkuva ja maksa-arvot olivat kaikki normaaleja/hyviä eikä vatsan ultraäänessäkään näkynyt mitään. Se oli se virus, mikä kyti siellä kyljissä, ja sairastuin itse vasta, kun olin hoitanut lapset ensin terveeksi. Ja kivut kyljistä katosivat heti, kun tauti iski kunnolla päälle.

Joten mitä tästä opin: kun kainalosta on nypitty kaikki mahdolliset näkyvät imusolmukkeet pois, ei koskaan voi tietää, missä päin muualla imusolmukkeet tekevät niiden työt. Kaulakin oli viikko takaperin paksuna, mutta onneksi ei löytynyt nielusta streptokokkia. Ja ennen kaikkea: onneksi paranin jouluksi, joten nyt katson uuteen vuoteen taas hyvillä mielin ja tutkitusti vastustuskykyisenä ja syövättömänä:D

Voimia Sinullekin, ja positiivista mieltä!

T. Karhutar
Karhutar | 31.12.2008 klo 00:00:22