Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Toivo taisi mennä
Olin eilen lääkärissä. Olen syönyt kolme kuuria pelkkää Xelodaa suun kautta Doketakseli-tiputusten (7 kpl) loputtua viime syyskuussa. Sairastan levinnyttä rintasyöpää ja kasvaimeni on triplanegatiivinen. Sytostaattitiputuksia on ollut neljän vuoden aikana yhteensä 25 eli koen olleeni hoidoissa melkein tuon neljä vuotta.Kun syöpä uusiutui, se tuli tulehduksellisena rintasyöpänä, joka on tunnetusti vaikeasti hoidettava. Olen monin tavoin toivoton tapaus, ja lääkärin mukaan syöpäni kulku on vaikeasti ennustettavissa - toisin kuin yleensä. Viime kesän aikana sain kuitenkin pumpattua itseeni toivoa ja optimismia. Olen myös oppinut elämään nykyhetkessä.
Eilen sain tiedon, että Xeloda ei ole tehonnut, vaan etäpesäkkeet ovat kasvaneet ja mahdollisia uusia on tullut toiseen rintaan. Tulokset tulivat TT-kuvauksesta, ultraus olisi kertonut tulokset selvemmin.
Siispä tiedossa on jälleen Doketakseli-tiputuksia tammikuun alkupuolelta lähtien. Tukansänki, joka on ehtinyt kasvaa, lähtee neljännen kerran. Kaksi vuotta putkeen olenkin pitänyt peruukkia. Ruokahalu menee jälleen ja syömisesta tulee epämiellyttävä pakko. Väsymystä on tiedossa, mutta jalkojen mahdollinen voimattomuus tuntuu kaikkein vaikeimmalta asialta.
Asiaa pureskeltuani totesin, että taisin taas kerran menettää toivon ja uskon tulevaisuuteen. Mielen syvyyksissä on synkkä varjo. Löytäisittekö mitään, minkä avulla saisin sen väistymään? Niin monta kertaa olen jo tämän mielialan kokenut, että nyt alkaa tulla halu luovuttaa.
Oinas 50
- Toivo taisi mennäOinas 50
- Re: Toivo taisi mennäOinas 50
- Re: Toivo taisi mennäVianna
- Re: Toivo taisi mennämexita
- Re: Toivo taisi mennämexita
- Re: Toivo taisi mennäuukole
- Re: Toivo taisi mennäSyksy2013