Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Hidas työstäminen?
Hei kaikille!Kävin lukemassa näitä sivuja kesällä, palan sieltä, toisen täältä, kaikkea en kyennyt lukemaan... Nyt vasta uskallan itse kirjoitella.
Minulla on takana leikkaus, sen jälkeen tuli keuhkoveritulppa. Olen kai "suojannut" itseäni, tai hankala selittää, mutta siis pala kerrallaan käsitellyt koko sairautta, kerralla en ole kyennyt sulattelemaan asiaa. Nyt olen huomannut viimeaikoina itkeskelyä enemmän, pelkojakin, ahdistusta ja paniikkia.
Olen sairaslomalla nyt.
Tuntuu ettei voi/uskalla sanoa edes sitä sanaa, kirjoittaminenkin tuntuu vaikealta. Kohdunkaulansyöpä. Kai se on jotenkin liittynyt tuohon "suojeluun", alkaako se nyt pala palalta purkautua, käsitellä pois, mutta miten, etten romahda kokonaan?
Tukihenkilöä en ole (vielä) hankkinut. Lääkäriltä kysyin, neuvoi tarvittaessa ottamaan yhteyttä terveyskeskukseen josta saisi keskusteluapua, en välttämättä sinne haluaisi.
Mitä eroa on "keskusteluavulla" ja vaikka psykiatrille menemisessä?
Koen vaikeana kertoa tuntemattomalle henk.koht, asioitani, ts. en tiedä osaanko sitten avautua? Ehkä vaitiolovelvollisuuskin mietityttää? Jos he luulevat, etten pärjää kotona tms, niin tuleeko jotain "pakko-apua" väkisin? Voi kuulostaa hullulta, mutta eräs tuttuni haki kerran apua, hänelle tuli sitten vaikka mitä kotiavustajaa ja muuta vastointahtoisesti. Muistan kun hän kertoi siitä, ei kuulostanut kovin mukavalta...
Toivottavasti jollain olisi kokemuksia jakaa?
- Hidas työstäminen? Usvasta
- Re: Hidas työstäminen? Minnalla
- Re: Hidas työstäminen? Elämä on..
- Re: Hidas työstäminen? Usvasta
- Muutokset Usvasta