Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: VAstasairastunut

Kyllä lääkärikäynnillä sinä uskoakseni saat heti tietää leikkauspäivän. Hoitaja katsoo sen kyllä mahdollisimman pian ja lääkäri päättää millainen leikkaus on ja kertoo sen kyllä. Jos sinulle sattuu kirurgi, joka on vähäpuheinen niin muista kysyä. Tämän sairauden kanssa itse olen ainakin näiden kolmen vuoden aikana oppinut valmistautumaan lääkärikäynneille, keskustelemaan, tarkentamaan ja kysymään kaikista epäselvistä asioista tai mieltä askarruttavista asioista. Itse potilaallakin on vastuu hyvästä hoidosta siten, että ottaa kantaa ja kysyy asioista. Näin saa parhaimman tuloksen. Jännittäminen kuuluu valitettavasti syöpään. Kaikki syöpäpotilaat ovat jännittäneet leikkausta, sen jälkeistä jälkitarkastusta, mahdollisia sytostaatteja, patologin lausuntoja ja vielä viisi vuotta vuosittain tehtäviä vuosikontrolleja. Nyt yrität keksi itsellesi kaikki rauhoittumisen keinot. Osalle auttaa hiukan musiikki, osalle lukeminen, ristisanat, rentoutusharjoitukset tms. Mieti ja kokeile mikä on sinun juttusi. Hyvin kaikki menee, eli tsemppiä.
kesätuulahdus | 20.5.2013 klo 15:21:24