Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Venematkan varustus

Hei Liikkeelle!
Tervetuloa veneeseen. Minulla takana yksi taxotere ja herceptin tiputus, tulevana torstaina seuraavat.
En osannut varautua mitenkään tuohon ekaan tiputukseen (kahdehdin sinua, koska ajattelet asian etukäteen).
Sain ensin herceptinin ja seuraavana päivän taxon. Herceptiinin yhteydessä antoivat myös kortisonin ja kotiin mukaan kortisonopillerit. Niistä tuli kyllä tosi euforinen olo. Olin yli pirteä ja energinen. Aamulla tipukseen menin taksilla ja taksikuski varmaan ajatteli, että onhan pälättäjä tuo nainen!
Minua ei Taxotere väsyttänyt, ainoa asia, joka hiukan kiusasi oli ummetus. Siihen en osannut varautua silloin, nyt yritän puuttua asiaan runsaskuituisella ruualla ja mahdollisesti lääkityksellä. Ripulin sain 5 pvnä, ja siihenkään minulla ei ollut kotona lääkkeitä, ennenkuin seuraavana päivänä kävin apteekista hakemassa. nyt niitäkin sitten on kotona jos tulee tarvetta.

Tuohon toiseen tiputukseen ajattelin ottaa niitä mehujääpuikkoja mukaan, koska kieli tuli noin viikon kuluttua tiputuksesta tosi kipeäksi. Suupieleen ilmestyi myös muutama rakkula, mutta ne eivät olleet mitenkään tosi kipeitä.

Parina päivänä, noin viikko tiputuksista, oli jaloissa särkyä. Se muistutti lähinnä sellaiselta kun kuume nousee ja on lihassärkyä. Tähän särkyyn otin Miranaxia.

Peruukin kävin ostamassa viikon kuluttua tiputuksesta, eli siis hiukan etukäteen. Eilen on sitten hiukset ajettu pois, eli reilun kaksi viikkoa tipoista. Omat alkoivat lähteä harjatessa, joten totesin että nyt lähtee.

Muuten olen voinut kohtalaisen normaalisti. Syön tosin kahden tunnin välein, koska minulla on jatkuva nälkä. Paino ei ole kuitenkaan noussut, päinvastoin hiukan pudonnut.
Käyn päivittäin kävelylenkillä nyt kun ilmat ovat viilenneet.
Ja nyt kun kieli on parentunut ja makuaisti ennallaan, nautin hyvästä ruuasta ja juomasta. Olen ottanut punaviiniä ruuan kanssa ja kävimmepä viime viikolla mieheni kanssa olusilla. Eli periaatteessa elän aivan normaalia elämää. Pidän itseäni onnekkaana, koska olen selvinnyt suhteellisen pienillä vaivoilla. Ainakin tähän asti. Katsotaan taas hoito kerrallaan.
Hyvää päivän jatkoa ja jaksamista
Peevikki
peevikki | 2.9.2007 klo 14:03:23