Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Täysin pihalla!
Hei!Minäkin olen vasta sairauden myötä oppinut kysymään erilaisia asioita, kysymättä ei paljon kerrota ja nämä cancer-sivut ovat varsinainen "peruskurssi syöpäasioissa".
Minulle ei kerrottu syöpämarkkereista mitään ennenkuin ne nousivat. Ensimmäisen kerran ne oli otettu jo syyskuun lopussa, kun syöpä löydettiin, sitten marras- ja tammikuussa. Nyt kesäkuussa, kun ne olivat kohollaan, pyysin lääkäriltä labratulokset printattuna itselleni ja sain ne samantein.
Minulta on tutkittu S-CEA ja S-CA15-3, joka liittyy rintasyöpään. S-CA125 taisi ehkä liittyä munasarjasyöpään; alan ihmiset voivat korjata tarvittaessa. Lääkärini sanoi, että tärkeämpi on suunta kuin itse luku ja että kaikilla se ei näytä tilannetta oikein.
Minäkin sain metareiden hoitoon sädehoitoa ja Tamofenia, sitten kun ne eivät tepsi enää, vuorossa on sytostaatit. Ymmärsin niin, että Tamofenia ja sädehoitoa voi antaa yhtäaikaa, Tamofenia ja sytostaatteja taas ei. Syöpäni on hormonipositiivinen ja sädehoito oli annettava kiireellisesti, kun yksi metari rintarangassa oli matkalla selkäytimeen.
Laitoin muuten sinulle syksyn lapsi postia eilen.
Mielenrauhaa toivottelisin mieluusti kaikille, mutta se on kyllä aina välillä vaikeasti tavoitettavaa. Minullakin pyörii mokomat markkerit koko ajan mielessäni.
Halaukset kaikille
lähettää Santeri
- Täysin pihalla!syksyn lapsi
- Re: Täysin pihalla!Päppä
- Re: Täysin pihalla!santeri