Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hoidot alkavat ensi viikolla

Hei. Minulla on kokemusta kolmesta Docetaxelista ilman Herseptinia. Limakalvojen kostutukseen kannattaa varautua. Kaikki limakalvot ovat saaneet osansa, myös ruokatorvi oli kipeä eka tiputuksen jälkeen. Vatsan poltetta tuli myös vaikka söin vatsahaavan estolääkettä. Jätin kahvin ja ruisleivän pois tiputuspäivästä reiluksi viikoksi, niin sain närästyksen hallintaan. Suuhun on tullut Sammasta joka tiputuksen jälkeen, siihen auttoi puolukka. Silmät tulehtuivat kahdella kertaa, niitä tässä taas parhaillan parantelen. Ei auttanut ennakkoon kostutuskaan, minulla on normaalistikin kuivat silmät ja joudun niitä kostuttamaan jatkuvasti.
Luu ja lihaskipuja on myös seurannut muutamana päivänä, niistä olen selvinnyt parasetamolilla. Kortisonin vaikutuksen loputtua on tullut käsittämätön väsymyspäivä tai pari ja lämpöilyä. Hyvä, että sinulle on määrätty Neulasta jo ennakkoon. Minulle Neulasta määrättiin vasta, kun toisen tiputuksen jälkeen olin 5 päivää sairaalassa nostattamassa valkosoluja. Minä olen myös pitänyt jäähattua, hanskoja ja tossuja. Kynsissä ei ole vielä mitään muutoksia havaittavissa ja hiuksista on lähtenyt ehkä 30 %. Sivuoireiden kanssa kärvistely on kestänyt aina viikon-puolitoista ja sitten on olo ollut aika normaali ja olen voinut hoitaa kuntoa kävelyllä ja kuntosalilla.
Tsemppiä hoitoputkeen.
Typsy | 6.5.2013 klo 19:54:10