Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: munasarjasyöpä...taas

Hei Anne61

En tiedä olenko kaipaamasi esimerkki, mutta sen voin sanoa että uusiutuneen syövän kanssa voi elää vuosia. Itselläni on munasarjasyöpä leikattu 1997 ja tauti on uusinut lukuisia kertoja, eli en ole parantunut, mutta olen selvinnyt hengissä jo reilun 14 vuotta. Hoidottomia jaksoja on vuosien varrella ollut useita, jolloin elämä on ollut ihan normaalia. Olen matkustanut ja harrastanut ihan kuten ennenkin (ehkä enemmänkin) ja lapsetkin ovat kasvaneet aikuisiksi, olivat sairastuessani 11 ja 15 vuotiaita. Eli sairaudesta huolimatta olen yrittänyt elää niin normaalia elämää kuin vain mahdollista, enkä ole mennyt sairauden ehdoilla. Aloitin mm golfin pelaamisen ja mietin vähän että kannattaakohan minun nyt mailoja ostaa, mutta niin vain olen ehtinyt sitäkin lajia harrastaa jo monta vuotta ja mailatkin jo kertaalleen vaihtaa uusiin.
Sinäkin kerroit että viimeksi olit jaksanut hoidoista huolimatta ihan hyvin, näin menee varmasti nytkin, joten ei kun täysillä eteenpäin. Me emme kukaan tiedä huomisesta eikä niitä ennusteita kannata miettiä, olemme kaikki yksilöitä ja hoidot vaikuttavat eri lailla ja kuten sanottu hoidoista huolimatta voi elää täysillä.

Positiivista mieltä ja uskoa tulevaan!
toiveikas | 2.10.2011 klo 17:04:08