Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hormoonikorvaushoito

Hei taas kaikki ystävät! Tarttis taas kokemuksia ja vinkkiä tällasesta asiasta kuin hormoonikorvaushoito. Mullahan siis oli tuo peräsuolikasvain ja sain todella isot annokset säteitä lantion alueelle, sekä sisäisen sädetyksen plus sytostaatit. Nämä kaikki siis aiheuttivat mulle vaihdevuodet ja ikää on 38 vuotta. Mulla on ollut aikamoiset oireet, kuumat aallot ja päänsäryt ym fyysiset vielä kestäisin, mutta kun mulla on tää psyykkinen puoli ollu kaikkein vaikein; oon todella kiukkuinen ja ärtynyt, hermostuttaa koko ajan enkä edes tiedä miksi, olo on siis kerta kaikkiaan masentunut. Mulle sanoi mun syöpälääkäri tuossa kesällä, että jos vaan pärjään ilman hormoonikorvaushoitoa, niin hyvä, mutta jos elämänlaatu ihan kauheeks muuttuu niin sitten...noh kyllä tää elämänlaatu on kärsinyt kun lapsetkin sanoo, että olen aina niin pahalla päällä etteivät tunnista mua ja töissäkin hermo tahtoo palaa (oon hoitoalalla)....
No nyt kävin naistenklinikalla gynekologin vastaanotolla ja se oli ihan kauhuissaan ettei mulle ole määrätty lääkitystä vaihdevuosiin, sanoi että eihän ole normaalia saada vaihdevuosia tän ikäisenä ja ehdottomasti on suuret riskit saada osteoporoosi ym ym ja jos tällaisten hoitojen seurauksena tulee vaihdevuodet Kela jopa korvaa tämän hoidon. Kerroin että syöpälääkäri sanoi rintasyöpäriskin hieman kasvavan hormoonihoitoa käyttävillä, mutta gyne oli sitä mieltä ettei pidä paikkansa, mun ikäisen pitäis ehdottomasti syödä näitä. ja niinpä se määräs mulle Indivina-nimisiä tabletteja ja lupasi että elämänlaatu kohenee.
Elikkä kysymys kuuluu, mitä te tekisitte, söisittekö hormooneja vaiko eikö?
Mä oon nyt näiden hormoonihoitojen kannalla, mutta haluisin kuulla muidenkin mielipiteitä ja kenties kokemuksia asiasta.
Ihanaa joulunodotusta kaikille!!
cry | 9.12.2008 klo 19:35:41