Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Yleiskunnon ylläpito

Hei ja huomenia!

Minulla on ollut valtavasti apua fysioterapeutista. Kun oikein murtumista varoteltiin ja kaikki kiellettiin, oli vaikea voittaa pelot ja jännittyneenä liikkuminen ei kyllä saa aikaiseksi toivottua tulosta. Ei varmaan ratsastaminenkaan onnistu kovin rennosti, kun sanotaan, että älä sitten tipu!!

Jouduin kyllä aivan todella sinnikkäästi kerjäämään useampaan kertaan sitä lähetettä, mutta oma järki sanoi, että kun yhteiskunta on laittanut rahaa ison kasan hoitoihini, ei ole mitään järkeä säästää tässä kohtaa. Ehkä jossain aktiivisessa syöpäyhdistyksessäkin voisi olla jotain jumppaa. Siellä varmaan ohjaajat osaisivat neuvoa myös meitä luustoon levinneitä potilaita.

Nyt jumppaan ja venyttelen noin kuutena päivänä viikossa kotona, varsinkin jumppapallo on suosikkini. Tunnen hyvin, kuinka venyttelyliikkeet ovat tehonneet esim. kyljissä ja olo on paljon notkeampi.

Minulla uimisesta turpoaa tuo leikattu alue, mutta kunhan uimahalli taas aukeaa jatkan vesijuoksua. Minulla on myös vesijumppaohjeet mukana ja vesijuoksun jälkeen on kiva vähän niitäkin tehdä.

Mutta kyllä romahtaneen kunnon ja jäykistyneen kropan kanssa ensimmäiset kerrat joka liikuntalajissa sai tehdä melkein itkun kanssa. Siinä niin konkreettisesti tajuaa muutoksen entiseen. Periksi ei kuitenkaan kannata antaa, ajan kanssa löytyy hyödyn lisäksi varmaan myös liikunnan ilo.

HUH, tänään lääkäri katsoo ne markkeritulokset ja soittaa, jos suunnitelmat muuttuvat. Minullahan on seuraavat tutkimukset laitettu syyskuun loppuun.

Voimia ja sinnikkyyttä teille kaikille,
Santeri
santeri | 30.7.2007 klo 09:15:08