Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Diaknoosini

Moi

Minä sain patologin lausunnosta yhteenvedon kirurgin lopputarkastuksessa, ja varmasti olisin saanut tarkemmankin version, jos olisin vaatinut. En ole jäänyt sitä myöhemmin jossittelemaan, jos kohta hormonireseptorien osuus tuli minulle yllätyksenä sitten myöhemmin, kun olin jo aloittamassa sädehoitoja. Omahoitaja sen minulle lipsautti, kun kävi potilastietojani lävitse.

Siihen mennessä olin ollut uskossa, ettei kasvaimessani hormonireseptoreja ollutkaan, ja sitten kun paljastui, että 15 % kumpaakin reseptoria kuitenkin, niin olin hetken aikaa aivan ymmälläni ja pyysin vastauksia, miksei minulle tarjota hormonaalisia hoitoja. Sain vastaukseni ja tyydyin perusteluihin, mutta sen päätin että jos syöpä joskus vielä uusisi, niin sitten kyllä otan kaiken tiedon mahdollisimman täydellisenä alusta alkaen.

Mutta sen kyllä sanon, että perustelujen antaja ei ollut oman onkopolin onkologi, vaan Tyksin.

T. Karhutar

Karhutar | 10.8.2009 klo 14:01:07