Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Terveisiä onkologin luona käynniltä!
Kiva kuulla MeriTuuli että tiputus sujui hyvin, olet hyvällä tuulella, pääsit harjoittamaan naisten perisyntiä eli shoppailua ja että "spiidivaihe" yrittää kirittää sinua taloustöihinkin:))) Roiku langoilla kun ja jos oireesi alkavat, me tuemme kyllä että pysyt veneessä mukana ja koitamme helpottaa oloasi kaikin tavoin!Kaikille muillekin voimaantumislähetys jotka menossa hoitoihin tai niitä toipumassa!
Kävin onkologillani tänään, perjantainahan olisi tarkoitus pudottaa viimeiset CEFit. Satuin ottamaan puheeksi että kuka saa 25 x sädehoitoa ja kuka 30 x. Alkoi puhua marginaaleista ja keskeytin että mitä sillä tarkoitat. Että jos patologit on todennut marginaalit pieniksi niin silloin 30 x. Sanoin että minullahan oli nafit marginaalit, 1 mm, ihan patologin lausetta lainatakseni. Alkoi katsoa papereitani tarkemmin ja kysyi että sinuthan leikattiin uudelleen. Ihan samaa oli toinen onkologi sanonut minulle. Enempää onkologeja en ole tavannutkaan. Mutta kun minulle ennen syöpäklinikalle tuloani ei KUKAAN ole hiiskahtanutkaan mistään lisäleikkauksesta! Olisi ollut kirurgin vastuulla otaa kantaa. Pelkäänpä pahoin että lausuntoon ei ole kunnolla keskitytty. Onkologin sanoi suoraan ettei hän ole tarkemmin lausuntoani tutkinut koska se ei muuta sytostaattihoitoa! Ja minulle kun kerrottiin että sytostaattihoito suunnitellaan juuri leikkauslöydöksen perusteella! Eipä varmaankaan ole kirurgin intreseissä tutkia tarkkaan patologin lausuntoa koska siinä kohdin hänen työnsä on tehty. Ja sädehoidon lääkäri ei ilmeisesti ole katsonut lausuntoani kunnolla koska määräsi standardihoidon, 25 x sädetystä.
Nyt sitten samalta istumalta onkologi soitti sädelääkärille ja ehdotti tapauksesani marginaaliin vedoten 30 x sädetystä. Näin sitten tulee tapahtumaan todennäköisesti mutta tätäkään ei olisi tapahtunut ellen ITSE olisi sattunut kysymään että kuka saa 30 x sädetystä.
Voi pojat, tämä koko tilanne alkoi aueta minulle vasta kotona, että se oli niin pienestä kiinni että saan parempaa hoitoa, itse joutuu olemaan aktiivinen. Ja että kun pompotetaan hoitomallin mukaisesti liukuhihnalta toisele niin kukaan ei oikein ota kokonaisuudesta vastuuta - semmoinen olo minulle valitettavan vahvasti tuli!:((
Mitä rinanssani on sellaista mikä olisi vielä pitänyt poistaa? Miten se pääsee mahdollisesti pikalisesti tai laajemminkin jylläämään kun leikkauksen ja sädehoidon väli on 8 kk??? Toki sytostaatit hoitavat oman tehtävänsä mutta jokin tärkeä paikallinen rooli sädehoidollakin on oltava kun niitä kuitenkin sytostaattien lisäksi annetaan.
Kyllä nyt tuli liikaa taas pohdittavaa hoidon laadukkuudesta ja siitä voinko luottaa olevani huolehtivissa käsissä?
Tämä on synkkää tekstiä mutta kuten sanoin joskus aiemminkin, olen liikaa ollut hoitovirheiden ja töppäysten uhri että tämän (tähän asti vakavimman, aggressiivisen syövän kohdalla) sairauden kohdatessni en halua, että joku lääkäri jälleen viiden vuoden päästä naureskelee että "sitä ja sitä on kuule nyt jäänyt valitettavasti kohdallasi hoitamatta ja tässä kärsitään nyt sitten sen huolimattomuuden seuraksista, sorry vaan hirveästi ja ainahan voit tehdä valituksen potilasvahinkovakuutukseen" (vai mikä se instanssi nyt onkaan...)
Luotatteko olevanne turvakelkassa omien hoitojenne aikana?
Millä minä voisin itseäni rauhoittaa että kyllä tässä syöpää hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla kun merkit puhuvat muuta?
Siirrytään kevyempään aiheeseen; joku puhui silmäoireista. Minulla ainakin silmät kuivaa ja valuu välillä niin solkenaan vettä että kuivanut suola ympäröi silmiä. En ole mitään tippoja hakenut, hiljaa vain vaivani kärsinyt. Sekin haittaa kun ripset varisevat kuin syyslehdet ja ajautuvat aina silmään häiritsemään.
Jotain hyvääkin (siis muuta sellaista) sytostaateista on seurannut, ei ole siitepölyallergia päässyt vaivaamaan:) Nyt vasta äsken ensimmäisen kerran silmä kutisi, ei muita oireita, allergialääkkeetkin jääneet siis ottamatta vaikka leppä ja koivu kukkineet jo hyvän matkaa. Hyvä niin:)
Nyt silmiä tihrustaa ja väsyttää lähinnä tämä addiktio tähän palstaan:)
- Huomenet uuteen viikkoonkevätmieli
- Re: Huomenet uuteen viikkoonlillukka
- Re: Huomenet uuteen viikkoonMeriTuuli
- Re: Huomenet uuteen viikkoontautinen
- Re: Huomenet uuteen viikkoonkevätmieli
- Re: Huomenet uuteen viikkoonsanteri
- Re: Huomenet uuteen viikkoonKehäkukka
- Re: Huomenet uuteen viikkoonPäivä kerrallaan
- Re: Huomenet uuteen viikkoonMeriTuuli
- Terveisiä onkologin luona käynniltä!Päivä kerrallaan
- Re: Terveisiä onkologin luona käynniltä!kevätmieli
- Sädehoidostakevätmieli