Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Leikkaus takana - "tuomio" edessä
MoikkaMinulla sama tilanne kesäkuussa, rintalihasta myöden. Arastelin kättä ja haavaa. Oli hankalaa. Jälkitarkastuksessa 4 vkoa leikkauksen jälkeen en saanut vielä edes itse napitettua paitaa. Tavalliset t-paidat eivät tulleet kysymykseenkään, koska käsi ei noussut. En saanut itse laitettua ponihäntää jne.
Leikkauksen jälkeen sain jumppaohjeita, ja fysioterapeutti kävi katsomassa sairaalassa. Se ei johtanut mihinkään. Mutta sitten jälkitark yhteydessä leikannut lääkäri kiikutti minut sairaalan fysioterapiaosastolle, sain sieltä uuden hoitajan ja uudet ohjeet, välineet kotiin jne. Olen siitä kiitollinen. Kahdessa viikossa asento ja koko maailma muuttui, mieliala myös siinä mukana. Vain kaksi viikkoa. Oppi oli:
1) oikeat välineet
2) kipua ei pidä pelätä.
Mikään ei mene rikki, vaikka kuinka sattuu, se oli tärkein ohje minkä sain. Ohje oli jumpata kahden tunnin välein joka pv. En päässyt ihan siihen, laistoin aina välillä. Ja kun en laistanut, niin jo viiden vedon jälkeen hiki virtasi, se oli kovaa jumppaa. Tulos oli loistava.
Ns. olkapussi oli se oikea väline minulle. Varsinkin se sellainen väkipyörä, sille on varmaan joku oikea nimikin.
Eli sain käden kuntoon heinäkuun puolivälissä. Ei edes turvotusta, kudosnesteet virtasivat hyvin jne. Takapakkia tuli sytojen turvotusten myötä (3. hoitokerta). Olen edelleen jumissa, en ole jaksanut kuumeen ja muiden vaivojen ohella jumpata, vaikka mies rakensi minulle oman vastaavan vetolaitteen. Pakko aloittaa, heti kun jaksan. Kädet eivät enää nouse samalle korkeudelle. On turvotusta ja kipua, ei näytä kauniilta.
Terveisin
- Re: Leikkaus takana - "tuomio" edessäMaarit65
- Re: Leikkaus takana - "tuomio" edessäniin pieni
- Re: Leikkaus takana - "tuomio" edessäniin pieni
- Työ on yksi parhaimmista kuntouttajistaPirstaleina
- Re: Leikkaus takana - "tuomio" edessärvaviljonkka