Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Multifokaalinen syöpä ja leikkaustekniikka

Terve,
Hei,

Minulta leikattiin multifokaalinen dukaalinen mamma ca gr II maaliskuun alussa. Olin diagnoosista typerryksissäni, kun leikkusta suunniteltiin, sanoin että kaikki käy- myös koko rinnan poisto. Leikkaustekniikaksi valittiin kuitenkin osapoisto ja nyt sytojen keskivaiheilla olen alkanut tuntemaan suurta epävarmuutta. Suurin syy siihen lienee se, että kaksi 3 ja 5 mm satelliittia eivät näkyneet UÄ:ssä eivätkä mammografiassa, ainoastaan MRI:ssä (alkunperin PNB:ssa dg oli lobulaarinen ca ja siksi tehtiin MRI). Mietin nyt vain, jos siellä on muita pienempä satelliitteja, jotka ovat niin pieniä (1 mm tai alle) että jäivät pienen kokonsa vuoksi detektoimatta MRI:ssä. Että olisiko ollut järkevämpää poistaa koko rinta eikä antaa olla sen 'kasvatusalustana' uusille pesäkkeille. Huoh, ikääkin on mulla 'vasta' se 40-vuotta ja pienet lapset. Kauhea huoli asiasta. Kertokaapa miten teillä on multifokaaliset taudit leikattu. ja miten seurata- onko MRI:lä seurattu vai miten? Ja mitenkähän paljon rintojen MRI maksaa privaatissa?

Huolesta vääränä,

Krookus
krookus | 23.5.2012 klo 07:30:31