Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kestokanyylista

Heippa. Minullakin on tuo portti asennettu alkukesästä. Sain silloin kerran viikossa tippaa, joko Herceptiniä tai sitten Taxotereä ja suoneni olivat niin kovilla, että päätettiin portti asentaa. Minullepa ei kukaan kertonut, että portti on ollut tapana jättää paikalleen, vaikka hoidot loppuvatkin. Kun sain siitä myöhemmin kuulla, niin suutuin kyllä, koska olen vielä nuori ihminen ja tuo portti näkyy ja tuntuu aivan liikaa! Minulla se on jostain syystä kivulias, heti sattuu kun siihen vähän hipaisee. Myös muita nipistyksiä ja vihlomisia on portin alueella päivittäin. Sanoin hoitajille, että haluan ehdottomasti portin pois heti, kun se on mahdollista. Kuinka voin edes yrittää unohtaa sairauteni ja hoidoista aiheutuneet ikävät muistot, jos joudun lopun ikääni juoksemaan sairaalassa kerran kuukaudessa??? Vaikka portti varmasti on helpottanut tiputuksia, niin kyllä siitä pitäisi saada kunnon faktat ennen kuin se asennetaan. Mieleeni ei edes tullut se, ettei sitä poistettaisikaan...
Olen miettinyt, että onko minulla jokin allerginen reaktio portin materiaaliin tai muuten vaan keho hylkii sitä jotenkin, koska muiden potilaiden kokemukset ovat ihan erilaisia. Tiedä häntä...

t. Julma-Kumma
Julma-Kumma | 16.8.2007 klo 16:32:17