Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: syövän uusitumisennuste

Hei Karpalo!
Kyllä kaikki ennusteet ja uusiutumiset pyörii mielessä aikalailla. Hoidot minulla alussa ja nyt jo jännitän kovasti kun ennen kolmatta hoitokertaa otetaan ultra ja verikokeet. Onkohan se vaan levinnyt ja etäpesäkkeet pyörivät mielessä. Joka kolotusta kuuntelee eri tavalla.
Kun minulta löydettiin munasarjasyöpä, kysyin heti lääkäriltä, kuolenko? Se oli ensimmäinen kysymys, joka tuli mieleen. Lääkäri sanoi, että hyvillä hoidoilla saa useita elinvuosia. Minulle 44 vuotiaalle se ei riitä, sitä ei tahdo vaan hyväksyä. Mikä on useita? Onko se kaksi vai viisi vuotta. Mutta nämä on asioita joiden kanssa on elettävä ja osattava elää päivä kerrallaan. Niin minulle sanotaan, vaikka mieli on välillä tosi maassa. Olen miettinyt että ehkä perheen ja ystävien lisäksi minun olisi keskusteltava jonkun ammattilaisen kanssa näistä peloista ja turvattomuudesta.
Tämä keskustelufoorumi on ollut yksi selviytymiskeino.
Kiitos kaikille!
pike44 | 9.4.2007 klo 17:04:01