Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarja syöpä

Hei!
Olen pahoillani äitisi syöpälöydöksen takia. Sairastan itse myös munasarjasyöpää levinneenä maksaan, joka todettiin leikkauksessa 3kk. sitten.
Silloin poistettiin kohtu ja molemmat munasarjat. Mulla se oli todennäköisesti lähtöisin oikeasta munasarjasta, mutta epätyypillinen, koska mulla ei ollut tuota askites -nestettä, eikä ole vieläkään. Ca12-5 on syövän seuranta-asteikko, joka otetaan labrassa verestä, normaaliarvo on alle 35, joillain sen voi olla ilman mitään vakavampaa sairautta ylikin tuon luvun. Mulla alussa se oli 128 paikkeilla ja hoidoilla se laskikin alas, mutta nyt hoidoista huolimatta noususuunnassa.
Mulla stage eli levinnäisyysaste on IV, koska metastaaseja maksassa.Levinneisyysasteikko on yleensä I-IV välillä.Gradus on pahanlaatuisuusaste, eli onko ärhäkkä ja nopeasti vai hitaasti kasvavaa syöpäsolukkoa.Mulla ei tuota gradustakaan pystytty määrittelemään tuon epätyypillisyyden takia.
Pyydäppä hoitajilta labravastaukset, ne yleensä saa, siitä voit tarkastaa ca12-5 -lukeman.
Sun ja äitisi kannattaa vielä jutella hoitavan lääkärin kanssa
siitä leikkauksesta, siihen en osaa vastata. Mulla meni alussa tuo karpoplatiini yhdistettynä taxoliin ja nyt menee caelyx ainoastaan. Hoitokertoja mulla on 5takanapäin.
Paljon voimia sulle ja äidillesi ja jaksamisia Jos jäi joku askarruttamaan mieltäsi, niin kysele lisää.
eerika | 3.2.2007 klo 21:28:08