Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

2 syöpää

Hei!
Olen lukenut aikaisemmin tätä palstaa, mutten koskaan kirjoitellut. Sairastuin 2011 syksyllä rintasyöpään. Selvisin osapoistolla ja sädehoidolla la lisäksi sain 5 vuoden lääkityksen - ensin letrozolin , josta tuli pahoja niveloireita. Nyt minulla on käytössä tamofen ja niveloireet ovat vähentyneet. Kuumat aallot hikoiluineen ovat suurin haitta.Reilu viikko sitten leikatussa rinnassa oli punoitusta ja kutinaa ja olin taas paniikissa. Kävin lääkärissä, kun syöpäklinikalta kehoitettiin. Pitivät rintatulehdusta mahdollisena, mutta onneksi oireet hävisivät itsekseen.

Täällä viikolla minulla on leikattu toinen syöpä - tyvisolusyöpä nenästä. Olen nenä paketissa viikon verran ja ensi viikolla tikit poistetaan. Myöhemmin selviää, onko kaikki syöpäkudos saatu pois. Jos ei, tulisi uusi leikkaus. Nyt kuitenkin on helpompaa, kun leikkaus on takana päin. Sen odottelu oli pahinta - yli kk vastauksesta ja monta kk, siitä, kun aloin syöpää epäillä.

Nyt olen ajatellut, etten voi loppuelämääni pelätä näiden syöpien uusimista, vaan täytyy elää tätä päivää, kun huomisesta ei tiedä koskaan. Onneksi elämässä on paljon ihania asioita mm. perhe ja lapsenlapset. Eilen syntyi 1 pikkuinen lisää mieheni tyttärelle.

Minulla on nyt reilu 3 viikkoa sairaslomaa. 2011 syksyllä olin yhteensä 6 viikkoa pois töistä. Sädehoidoissa kävin töistä .

Hyvää kesää kaikille kanssasisarille. Olen saanut tätä palstaa lukiessani voimia, vaikken ole tänne aikaisemmin kirjoittanutkaan
Biki | 24.5.2013 klo 08:59:27