Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädetyksen iho-oireet

Ihoni meni myös rikki, kesti hyvin koko sädetysjakson ajan, hoitajakin kehui miten hyvin olen hoitanut. Ceridalin öljyä laitoin joka ilta. Mutta kuluikohan siitä pari päivää kun sädehoito loppui, niin iho alkoi repeillä. Menin lymfaan ja lymfahoitajani kauhistui ja ihana ihminen ja mahtava ammattilainen kun on, soitti siitä paikasta kotisairaanhoitoon. Asun yksin ja koska hoitokäden olkavarsikin murtui (kaaduin, ilmeisesti sytojen aiheuttama hutera olo vaikutti siihenkin koska oli kesä, ei liukasta), jouduin käymään hoitajalla joka rasvasi ja laittoi uuden siteen kainaloon. Siinä olikin taiteilemista, että se pysyikin.
Minulle laitetteein Flamazine-nimistä voidetta.Olisikohan ollut sama jota sinullekin?

Muuten edelleenkin (sädetys syksyllä 2004) rinnan iho on appelsiininkuorimainen, ja kuulema pysyykin. Ruskettuneempi kuin toisen. Ja siinä on kuiva läikkä, jota hoitelen kun muistan. Enemmän rasvaa varmaan pitäisi laittaa. Vähän pelottaakin toki, ettei sekin ole oire uusimisesta. Nyt olen taas pää pensaassa =(
kukkamaaria | 19.8.2006 klo 10:57:58