Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pakko purkaa tuntoja!

Hei !
Älä suotta pyytele anteeksi, sitä että valitat. Tämä on hyvä keino purkaa tuntojaan ja "keskustella" ihmisten kanssa, jotka painivat samojen asioiden kanssa.
Sinun hoitosi on aivan samanlaiset, kun minulla. Mikä sinun syöpätyyppi oli ? Minulla dugtaalinen tiehyesyöpä, gradus 1, mutta pinnalta löytyi HER 2 positiivinen. Kainaloissa ei ollut mitään ja tehtiin rintaan osa-poisto.
Vielä kaksi Ceffiä jäljellä ja sitten alkaa sädehoito 25 kert. Minullakin on vuoden Hercetin lääkitys ja 5-vuoden hormonilääkitys edessä.

Sinulla on todella rankka perhetilanne. Pyydä apua äidillesi, mene vaikka, jos jaksat alkuun sinne heidän kotiin mukaan. Se voi helpottaa sitä, että "vieraat" tulee hoitamaan.Onko äidillesi haettu hoitotukea ?
Sillä rahalla voisi kustantaa kotihoitoa, jos he pitävät kallina sitä muuten. Entä ruokapalvelu, onko siihen mahdollisuutta. Pyydä ihmeessä kotihoidon ja sosiaaltyöntekijää käymään vanhempisi luona ja mene jos vaan jaksat itse mukaan. Sos.tt auttaa hoitotuen hakemisessa ja muissakin asioissa.

Aina ihmiset ja lähimmäiset eivät tajua, kuinka koville nämä hoidot ottavat. Kuulen usein, voi kuinka hyvän näköinen olet..niin pirteä ja reipas..terveen oloinen. Meikki ja peruukki saa ihmeitä aikaan.
Sekin ärsyttää, kun ihmiset kuittaa..ai rintasyöpä..siithän paranee..sillä on hyvä ennuste..ärsyttää. Rintasyöpä on kova sairaus ja hoidot rankkoja. Se vie ihmiseltä voimat ja jopa toimintakyvyn.

Kyllä sinulle on nyt annettu sellainen lasti, että hae apua. Kohta uuvut täysin itse ja kaikki huolet tässä lisänä, ei tee hyvää sinun omalle tervehtymisprosessille. Täytyisi kyetä elämään aika stressitöntä elämää. Tarvitset nyt tervettä itsekkyyttä, ihan todella ja uskallusta toteuttaa sitä. Kukaan ei tee sitä puolestasi !
Uskalla tehdä päätöksiä, vaikka ne tuntuu rankalta. Kun haet äidillesi apua, uskalla olla jämäkkä ! Aika äkkiä vastuu laitetaan sulle, jos siihen vaan annat mahdollisuuden. Sinä olet myös sairas, miehesi on sairas..et voi kaikkien tarvitsevuutta täyttää !! Voimia olla terveesti itsekäs !
painava | 23.3.2014 klo 13:10:59