Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Jaksatteko harrastaa liikuntaa hoitojen aikana?
Hei !Ennen sairastumistani (leikattiin joulukuussa) kävin päivittäin lenkillä ja kävelin n.9 km /pv.
Nyt minulta on sytostaatit ja sädehoidot takana (päättyi kesäkuussa)
Jatkoin liikuntaa kokoajan hoitojen aikana.
Sain Taxoterea 3x3 ja herceptiniin 9krt/vko + CEF 3x3.
Taxoteren aikana pari päivää meni vähän "heikossa hapessa", mutta jokapäivä läksin ulos ja lenkille. Huomasin, että tämä piristi ja toivuin nopeammin tiputuksesta. parina päivänä jaksoin kävellä tai oikeastaan hiipustaa noin kilometrin matkan, mutta kävelin sen minkä jaksoin ja tuntui hyvälle.
Pari viikkoa tiputusten välissä nostin kuntoani lumikenkäillen ja lenkkeillen, että olisin vahvemmassa kunnossa seuraavaan tiputukseen ja kestäisin sen paremmin.
Join paljon vettä heti tiputuksen jälkeen tai oikeastaan koko hoitojen ajan. Sekin helpotti oloa ja nopeutti palautumista.
Vaikutti mielialaan positiivisesti ja jaksoin paremmin.Vaikka välillä tuntui, ettei viitsisi lähteä..läksin kuitenkin.
CEF.ien aikaan jatkoin liikuntaa, vaikka nivelet alkoivat kipuilla. Liikunta teki nivelillekin hyvää.
CEF.n aikaan olin väsyneempi ja viikonajan minulla oli etova olo, mutta veden juominen ja liikunta helpotti sitäkin.
Suosittelen lämpimästi sellaista liikuntaa mistä nauttii ja pitää. Tietenkin aina oman kunnon mukaan, niinkuin lääkäri minua kehoitti.
Kuntoni kesti ilmeisesti aikahyvänä koko hoitojakson aikana, sillä nyt pari vko hoitojen päätyttyä alan olla jo aika hyvässä kunnossa. Kävelen päivittäin satoi tai paistoi :)
Kannattaa liikkua ja pitää kuntoa yllä....tiputukset kestää paremmin ja palautuminen on nopeampaa.
Pidä vaan lippua korkealla, hoidoista kyllä selviää, vaikka rankkoja ovatkin. Pidä itsestäsi huolta syö,juo vettä paljon ja liiku minkä jaksat :) Elä vain hoito kerrallaan...älä odota niiden loppumista, se tulee ajallaan,ja ennenkuin huomaatkaan, usko pois ! :)
Hyvää kesää !
- Jaksatteko harrastaa liikuntaa hoitojen aikana?-Päivä kerrallaan-
- Re: Jaksatteko harrastaa liikuntaa hoitojen aikana?Sophia