Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Loop hoidon jälkeen?
Hei! Lueskelin täältä jotain vanhaa viestiketjua, missä oli kerrottu kokemuksista loop-hoidon jälkeisestä vuodosta. Siihen ei kuitenkaan voinut kirjoittaa rekisteröitymättä ja nyt kun uskalsin tänne rekisteröityä (hyvin syöpä/sairaus pelkoinen kun olen, niin sanakin kauhistuttaa) ..niin en enää löytänyt keskustelua, aloitan siis uuden.Olen 25v, aina käynyt säännöllisesti papassa ja puhdasta on näyttänyt. Tänä keväänä sitten joukkoseulonnassa löytyi solumuutoksia (papa3) ja kolposkopiassa köytyi keskivaikeita muutoksia, ei syöpää ja sitä ei kuulema tarvitse pelätäkkään. Kauhunsekaisia tunteitahan tässä on tullut koettua, varsinkin kun olen aina pelännyt vakavia sairauksia. Pikkuhiljaa pelko kuitenkin alkanut helpottaa. Loop-hoidossa kävin 10 päivää sitten, 8 päivää vuodin keltaista nestettä, kunnes eilen vuoto muuttui vereksi. Säikähdin sitä, kun oli ihan kirkasta verta (kolposkopian jälkeen vuodin ennemminkin kuukautisvuodon näköistä niukkaa vuotoa) Onko tälläinen verenvuoto normaalia asiaan kuuluvaa? Vuodan lähinna vessassa käydessä, itsestäni vuoto näyttää suurelta, mutta pöntön vesi sitä levittää ja pelkään sitä kun on niin puhdasta verta. Siteen vaihto kerran päivässä on riittänyt, joten onko aiheitta juosta jo sairaalaan? Paikallaan ollessa en juurikaan vuoda, siksipä en uskalla liikkua, viime yökin meni valvoessa kun en uskaltanut nukkua, vaan näin unta että vuodin kauheasti. Vuotoa on nyt siis ollut vajaa kaksi päivää.
Kukaan ei kertonut ettei saisi nostella tai kantaa mitään tai juosta. Ja tässä muuttoa tehdään niin olen nostellut ja kantanut vaikka mitä painavaa! Jos olen nyt rauhallisesti, niin voikohan vuoto loppua itsestään? Yhdyntä, uinti, kylpeminen ja saunominen on kiellettyä ainakin 3vkoa. Anteeksi tämä paniikissa kirjoitettu sekava teksti, kiitän jos joku vastaisi. Täällä ainakin vaikutti vastaukset asiallisilta, toisin kuin netin yleisillä keskustelupalstoilla. Kaikki kokemukset ovat tervetulleita.
- Loop hoidon jälkeen?Jonsu
- Re: Loop hoidon jälkeen?Tulevaisuus?