Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyövän liitännäishoidoista
Hei BastetSellaisilla kirurgeilla, jotka paljon leikkelevät rintoja, voi olla ongelmia suhteellisuudentajunsa kanssa, ja näkökulma syöpään on paljon pessimistisempi kuin onkologeilla - jotka sentään näkevät myös sairauden loppupään mutta myös onnistumiset. Niinpä Sinun kannattaa asennoitua niin, että olet nyt parantavan hoitoputken alussa ja että sen putken sisälle mahtuu niin hyviä kuin huonojakin päiviä. Sinulla on tuntemus ja tieto omasta itsestäsi ja hyvinvoinnistasi, eikä se voi pettää niin pahasti, ettetkö tietäisi, milloit voit hyvin ja milloin taas voit huonosti: kun on itselleen uskollinen, niin herkemmin ja helpommin saa itselleen apua.
Minulle leikannut kirurgi sattui sanomaan, että "kainalo oli täynnä syöpää", ja näin jälkikäteen on helppo virnuilla, että se oli häneltä tosi hyvin oli psyykattu, sillä patologin lausunnossa "vain" 13:ssa eli noin puolessa noukituista imusolmukkeista oli tätä kavalaa tautia. Mutta tämäkin lääkäri iloitsi ja halasi, kun paljastui että levinneisyystutkimukset olivat puhtaat ja että minäkin heikoista alkulähtökohdista huolimatta sain tilaisuuden parantaviin hoitoihin.
Sitähän en tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta nyt olen tyytyväinen että tauti löytyi ja saatiin pysäytettyä sytojen avulla. Sitä toivon myös Sinulle, ja uskon että tapaat myös sen mukavan lääkärin. Minulla tulee leikkauksesta toukokuussa kolme vuotta täyteen.
T. Karhutar
- Re: Rintasyövän liitännäishoidoistaKarhutar